Leverans och köpvillkor

FÖRETAGETS INFORMATION

Farbror Skylt
Fabriksgatan 2
365 42 Hovmantorp

Tel: 0478 313 80
Mobil: 070 94 303 60

E-post: info@farbrorskylt.se

Telefontid: Måndag till Fredag 08.00 - 16.00
                      Lunchstängt               12.00 - 12.45

Hemsidan: www.farbrorskylt.se

Org. Nr: 730203-0916

FRAKTKOSTNAD

Fraktkostnaden kan ni se i kassan vid beställning.

BESTÄLLNINGSINFORMATION

När du genomfört din beställning i kassan skickas en orderbekräftelse till er angivna e-postadress.

I e-postmeddelandet finns all information gällande er beställning så som fakturaadress,
leveransadress, beställda produkter samt pris.

Om något blivit fel, kontakta oss direkt via e-post info@farbrorskylt.se eller via telefon 0478-31380.

LEVERANSVILLKOR

Vi jobbar alltid hårt med att leverera våra produkter så snabbt som möjligt. Normalt inom 2-5 arbets dagar

Vi skickar beställningar med DHL. Fraktföretagets eventuella förseningar tar vi inte ekonomiskt ansvar för.

Vid mottagande av godset måste leveransen kontrolleras och eventuella emballgeskador måste noteras av
chauffören innan påskrift.

Kontakta oss genast - info@farbrorskylt.se - och bifoga bilder på emballage samt på godsskada.

Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.

Beställda men ej uthämtade paket debiteras med full frakt, returfrakt samt en administrativ avgift som täcker våra utgifter.

Varorna levereras till utlämningsställe/DHL servicepoint, DHL paket till företagskunder
eller DHL styckgods när det gäller stora försändelser. 

Detta beror på vad ni valt i kassan vid er beställning.

ÅNGERRÄTT/REKLAMATION

Produkter måste vara i oförändrat skick och oförstörd med originalförpackning.

Annars godkänns inte returen.

Läs gärna dina rättigheter som konsument 

För privatpersoner:

Lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer gäller. 

Du har rätt att returnera beställda felfria varor enligt distansavtalslagen utan att ange någon anledning.

Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten.

Det är viktigt att ni, med företagspaket, returnerar varan till vår adress då vi inte har möjlighet att åka till utlämningsställen/terminaler.

Återbetalning sker efter ditt paket/ order har kommit till våra kundtjänst och Produkter skick och originalförpackning inspekteras inom återbetalning kan ske.

För företag gäller köplagen.

Ingen ångerrätt gäller på specialbeställda produkter samt tryck.

Så här gör du Returanmälan/Reklamation

Logga in på ditt konto, eller skapa ett konto med samma e-post du använde vid beställningen. Leta upp din order under ”Mina beställningar” och klicka på den. Skrolla ner så finns returanmälan. Du markerar och sätter antal och skriv ev. kommentar om du vill byta, reklamera eller returnera. Vid byte ange artikelnummer och eventuell längd på produkten. Slutför anmälan. Efter du gjort den väntar du på returgodkännande och när det mailet kommit skriver du ut returslipen på ditt konto och bifogar den i försändelsen. Skicka sedan till:

Farbror Skylt

Fabriksgatan 2

365 42 Hovmantorp

Sverige

ALLMÄNNA SKÖTSELRÅD

Innan montering, kontrollera att varan ej har några brister eller är skadad på något sätt som kan påverka hållbarheten och funktionen.

BETALNINGSALTERNATIV 

- Företagsfaktura 30 dagar

- Betalkort med Visa eller Mastercard

Swish

Billmate Kortbetalning

  Handla nu – betala efter leverans.

Billmate Faktura 

Billmate Delbetalning

PERSONUPPGIFTSLAGEN

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). När nya personuppgiftslagen börjar gälla (GDPR) följer vi denna.

LEVERANSINFORMATION

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kan även behöva kommunicera informationen via mail i vissa fall.