Köpvillkor

Betalning

Betalning på sidan sker via Billmate Checkout. Mer information och villkor hittar ni här.

Billmate logo

Leveransvillkor

Vi jobbar alltid hårt med att leverera våra produkter så snabbt som möjligt. Normalt inom 2-5 arbetsdagar.

Varorna levereras till närmaste utlämningsställe/DHL servicepoint.

Utlämning

Dhl service point:

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. 

Utlämning sker mot uppvisande av legitimation och sändningsnummer.

DHL paket levereras till företagskunder eller DHL styckegods när det gäller stora försändelser. 

Detta beror på vad ni valt i kassan vid er beställning.

Förseningar tar vi inte ekonomiskt ansvar för.

Emballageskador

Vid mottagande av godset måste leveransen kontrolleras och eventuella emballageskador måste noteras av

chauffören innan påskrift.

Kontakta oss genast - info@smidesskyltar.nu - och bifoga bilder på emballage samt på godsskadan.

Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.

Ej uthämtade paket

Vid ej hämtat paket debiteras frakt samt returfrakt och emballage 390kr inkl. moms.

Denna kostnad kommer justeras på er faktura och faktureras genom Billmate AB.

Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Fraktkostnad

Dhl service Point är 75 Sek.
Dhl service Point är 125 Sek.

Ångerrätt Reklamation

Produkter måste vara i oförändrat skick och oförstörd med originalförpackning.

Annars godkänns inte returen.

Läs gärna dina rättigheter som konsument 

För företag gäller köplägen.

Ingen ångerrätt gäller på specialbeställda produkter samt tryck.

Så här gör du Returanmälan/Reklamation

Logga in på ditt konto, eller skapa ett konto med samma e-post du använde vid beställningen. Leta upp din order under ”Mina beställningar” och klicka på den. Skrolla ner så finns returanmälan. Du markerar och sätter antal och skriv ev. kommentar om du vill byta, reklamera eller returnera. Vid byte ange artikelnummer och eventuell längd på produkten. Slutför anmälan. Efter du gjort den väntar du på returgodkännande och när det mailet kommit skriver du ut returslipen på ditt konto och bifogar den i försändelsen. Skicka sedan till:

Farbror Skylt

Transjö Gärdet 1

36544 KOSTA

Sverige

Personuppgiftslagan

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR) följer vi denna.

Leveransinformation

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kan även behöva kommunicera informationen via mail i vissa fall.

FÖRETAGETS INFORMATION

Farbror Skylt

Transjö Gärdet 1

36544 KOSTA

Sverige

Tel: 0478 313 80
Mobil: 070 94 303 60

E-post: info@farbrorskylt.se
Telefontid: Måndag till Fredag 08.00 - 16.00
Hemsidan: www.farbrorskylt.se