Köpvillkor

Betalning

Betalning på sidan sker via Klarna.

Leveransvillkor

Vi jobbar alltid hårt med att leverera våra produkter så snabbt som möjligt. Normalt inom 2-5 arbetsdagar.

Varorna levereras till närmaste Postnord utlämningsställe/DHL servicepoint.

Utlämning

Dhl service point:

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. 

Utlämning sker mot uppvisande av legitimation och sändningsnummer.

DHL paket levereras till företagskunder eller DHL styckegods när det gäller stora försändelser. 

Detta beror på vad ni valt i kassan vid er beställning.

Förseningar tar vi inte ekonomiskt ansvar för.

Emballageskador

Vid mottagande av godset måste leveransen kontrolleras och eventuella emballageskador måste noteras av

chauffören innan påskrift.

Kontakta oss genast - info@smidesskyltar.nu - och bifoga bilder på emballage samt på godsskadan.

Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.

Ej uthämtade paket

Vid ej hämtat paket debiteras frakt samt returfrakt och emballage 390kr inkl. moms.

Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.


Ångerrätt Reklamation

För dig som privatperson gäller givetvis ångerrätt inom 14 dagar från det att du som kund mottagit varan. Returfrakt bekostas av köparen. Ingen ångerrätt gäller på specialbeställda produkter är unikt framtagna för just dig. 

Läs gärna dina rättigheter som konsument 

För företag gäller köplägen.

Produkter som är unikt framtagna med erat motiv omfattas inte av ångerrätten.

Så här gör du Returanmälan/Reklamation

Logga in på ditt konto, eller skapa ett konto med samma e-post du använde vid beställningen. Leta upp din order under ”Mina beställningar” och klicka på den. Skrolla ner så finns returanmälan. Du markerar och sätter antal och skriv ev. kommentar om du vill byta, reklamera eller returnera. Vid byte ange artikelnummer och eventuell längd på produkten. Slutför anmälan. Efter du gjort den väntar du på returgodkännande och när det mailet kommit skriver du ut returslipen på ditt konto och bifogar den i försändelsen. Skicka sedan till:

Lindströms Skylt AB

Sankt Larsgatan 28,
582 24 Linköping

E-post: kontakt@farbrorskylt.se
Hemsidan: www.farbrorskylt.se

Personuppgiftslagan

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR) följer vi denna.

Leveransinformation

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kan även behöva kommunicera informationen via mail i vissa fall.

FÖRETAGETS INFORMATION

Lindströms Skylt AB

Sankt Larsgatan 28

582 24 Linköping

Sverige


E-post: kontakt@farbrorskylt.se
Hemsidan: www.farbrorskylt.se